Si eris estremeñu, palra estremeñu

Enteracionis i pensaerus del puebru estremeñu.

Archive for 20/01/08

Leyenda e la Serrana e La Vera

Publicado por The Father en Domingo, 20 enero, 2008

Siguru que tós vuhotrus,  eis sintiu palral al tentu la que, quiziás seya la leyenda con mas nombreria de tolas estremeñas: La Serrana e La Vera. Enas montañas de La Vera desistia una muhel enfurruñá colos hombris i, açonchá enos montis, mataba al qu’entallaba. Albondus autoris án escrebiu sobri ella, peru me queu con esti romance que hizu Máximo Cruz Rebosa

Velallí en Garganta l’Olla
polas tierras de la Vera,
va ahilandu la Serrana
bien calá la su montera;
cola honda ena centura
i treciá la su escopeta.

S’á alcuentrau un pastolcinu
que huegaba a la rayuela
i l’idi: -Yeu!, pastolcinu,
bien carean las ovehas.

-Remachin u nu remachin,
qué cudiau le da a ella.

-Pastorcinu, pastorcinu,
¿sabis tocal la vigüela?

-Pus sí, siñá; sí, siñá,
el rabel si osté me diera.

L’á catau pola manu,
le lleva pala hulera.

Nu le lleva pol caminus,
ni tapocu pol vereas.

Le lleva punos montis
más espesus que la yelba.

-Pastolcinu, pastolcinu,
esta nochi, rica cena,
de perdizis i conehus
la petrina llevu enllena.

Ena cimera, nel monti
le alcuentrun ya ena hulera.

Deque entrun, va la Serrana
i le mandó afechal la puerta;
i el pastol, cumu era tunu,
l’ehó una mihina abierta.

Entallau pola manu
l’á subiu l’escalera;
le mandó alú hazel hueu
i a la luzi e la fuguera
él á viu albondus güesus
con albondas calaveras.

-Cúyu es veloquí estus güesus
i estas tantas calaveras?

-De hombris que yo é matau
pol esus montis i sierras,
cumu tegu vi a hazel
deque mi voluntá quiera.

Pastolcinu, pastolcinu,
cohi i toca esa vigüela.

El pastol nu s’arrochaba
Y a tocal le mandó ella.

La serrana se dormió
col güen son de la vigüela.

El pastol la vio dormia
i se hundeó pa huera.

La serrana s’ispieltó
ahullandu cual béstia
i brincandu cumu corça
lo siguió un cuartu luegua.

-Pastolcinu, pastolcinu,
nu ves que la cayá ehas?,

-Muchu palu ai nel monti
pa hazel algotra nueva.

-Pastolcinu, pastolcinu,
nu ves qu’ehas la montera?

-Muchu pañu nel mi puebru
ai pa’algotra más güena.

-Pastolcinu, pastolcinu,
nu ves qu’ehas una oveha?

-Inque milenta ehara,
a pol ellas nu golviera.

Cola honda, la serrana
le hundeó una piera,
que si nu es puna enzina
le barrundi la caeza.

Yeu, izi ella, villanu,
c’a mí ya me revelas;
qu’el mi pairi hue pastol
i la mi mairi, una yégua;
que él manducaba pan
i ella careaba yelba.

Publicado en Traucionis | Etiquetado: , , , , | 2 Comments »

 
Seguir

Recibe cada nueva publicación en tu buzón de correo electrónico.